15.12.2008

Vánoční večííííírek volááááááááááá

11.12.2008

Tak si představte, že se o nás píší reportáže!!

Richterová Daniela
Reportáž z koncertu kapely D.U.B.

Je tomu už dávno, co na prkna přerovského náměstí zavítala úspěšná přerovská kapela D.U.B. „Jelikož jsme teď velice zaneprázdněni, to víte, koncerty v Londýně, Paříži nás hodně vytěžují, ale jen kvůli vám jsme dnes odřekli jednu z nejvýznamnějších akcí v německém Dortmundu, a tak vám tady ukážeme pořádnou show,“ zahájil koncert frontman kapely Pavel, zvaný Ťop. Kdo ho nezná, mohl by si myslet, že je to skutečně pravda, ale to je prostě a jednoduše Pavel. Věčný vtipálek, který vás dokáže pořádně rozpálit. A nejen to, minulý rok se také zasloužil o přídomek „borec na konec“, jelikož jednoho dne si sbalil ty nejnutnější věci a vydal se cestou necestou do Cabo de Finisterra, ne autem, autobusem nebo vlakem, ale na kole. Projel celé přímořské hranice Španělska a za necelý měsíc se ocitl na tzv. konci světa. Mys Cabo de Finisterra byl až do objevení Ameriky totiž považován za konec světa. Cesta se prodloužila o celých 100 km, protože jeho původním plánem bylo Santiago. Zvolil si delší trasu, která celkově činila 3200 km. Stejně tak úderné a neočekávané akce nám předvádí i na pódiu.

D.U.B tvoří více jak deset let jádro moravské alternativní hudební scény. Skupina vznikla původně jako hudebně−divadelní společnost, hrající autorskou hudbu prokládanou scénkami, skeči i Cimrmanem. Postupem času začala hudba převažovat a skupině se otevřel širší prostor pro vlastní prezentaci. Pro fanoušky natočila CDs, z nichž třetí v pořadí konečně zabodovalo jak v rozhlasových hitparádách, tak i u kritiky a D.U.B. tedy vyrazili na pódia, kde vládnou nejlépe. Styl D.U.B. se nedá přesně charakterizovat, je to opravdu mix všech stylů, od funky, jazzu až po rock. Hlavně je to muzika nabitá energií a pohodou, a tak se občas přistihnete, jak si klepete nohou a radostně pobrukujete texty.

Páteční dýchánek na náměstí nebyl výjimkou. V rukou nás hřál ,,svařák“ a v srdcích zase kluci z kapely. Show plná vtipu, nových i starých písniček určitě stála za to. Byly nám představeny songy z CD Svačinka, ale i starší věcičky. Pavel občas přihodil historku ze života a turné kapely, a tak o zábavu nebyla nouze. Jelikož jsou pro mě téměř všechny songy známé, byla jsem to já, kdo si klepal nohou a radostně prozpěvoval. Ale zdaleka jsem nebyla sama, v prvních řadách se kumulovaly skupinky romských obyvatel, kteří nám velice rádi předváděli své národní tanečky. Často se stávalo, že svou temperamentní povahu neudrželi na uzdě a chtěli se stát členy kapely. Kluci to však vyřídili bez jakýchkoliv komplikací, slíbili, že po skončení koncertu bude pódium patřit jen jim. A to opravdu nelhali, neboť další v pořadí měla být romská skupina, jejíž jméno si už bohužel nepamatuji. Každopádně vše probíhalo bez problémů.

Zapomněla jsem se ještě zmínit o tom, že se kapela po necelém roce vrátila ke své původní zpěvačce Evičce, která byla jistě jejich nepostradatelnou součástí. V písni Proč si mi utekla její hlas proplouval celým městem, Pavel odhodil kytaru a začaly se tancovat tradiční lidové tance. Na pomoc přiběhl Bobr a nepřítomnou kytaru nahradil alespoň harmonikou. Diváci byli nadšeni a bez vyzvání se zapojili do víru tance.

Po skončení písně se nám udýchaný frontman omluvil, že tanec opravdu není jeho parketa, ovšem krásou Evičky nemohl odolat. Následoval hlasitý smích, jelikož to byla Pavlova další vtipná poznámka. Vzápětí následovala píseň Matematik, kterou složil pro svoji manželku, a kterou na každém koncertě nezahraje bez jejího věnování.

Tahle kapela ve mně opravdu zanechává něco zvláštního, když se zamyslím nad samotnými texty, někdy mě přepadne trochu stísněný pocit, ale to se většinou odehrává jen doma při poslechu CD. Tady, na koncertě mě to ani nenapadne, Pohodová atmosféra vystoupení a hudební všestrannost všech členů kapely, zejména Bobra, který vám zahraje snad úplně na vše, včetně jeho těla, nedá ani záminku nad tím přemýšlet.

Poslední skladba, která zde zazní je Doufej v neakustické verzi. Tuhle písničku mám nejraději už jen z toho důvodu, že nikdy není prezentována stejně. Vždy ji dokážou podat úplně v jiném světle, a to je na tom úžasné, Pavlovo umění s kytarou a hlasem je nepředstavitelné. Tahle kapela vás dokáže vzít za srdce a to nejen v době vánočních svátků.

Ačkoliv jsme se dožadovali přídavku, nedočkali jsme se. Vymezená hodina uplynula a následovala další skupina, již zmíněná kapela romského původu. Těm jsme hold museli dát přednost. Nám to ale nevadilo, protože jsme se chystali s kapelou D.U.B do nejbližší hospůdky a tajně doufali, že tam jejich koncert bude pokračovat.

01.12.2008

Narozeninová pozvánka

Duo Konvabobr Vás zve na narozeninové matiné k čemuž tradičně vyrobilo netradiční pozvánku. Tak si klikněte...a jukněte{#emotions_dlg.45}{#emotions_dlg.45}{#emotions_dlg.45}{#emotions_dlg.45} ZDE

30.11.2008

Haka

neboli starý bojový maorský tanec k zastrašení protivníka. Ragby Team All Black ho s úspěchem používá roky, my s tím začneme ted´. Když vidím jak se klepou strachy jejich protihráči, musí to platit i na porotu BOOM Cupu{#emotions_dlg.hopser}

25.11.2008

Jste neskuteční

..jste úžasní..Zpráva o úspěšném hlasování nás našla po nedělním londýnském koncertě a ač se na fotce tváří Bobr tvrdě..tak se pár vteřin na to radostí rozplakal - což zcela ochromilo londýnskou dopravu od Baker street až po Soho. Všichni ho utěšovali a on dokola opakoval "ajem hapy, ajem winr" což se dá pochopit, neboť k vítěztví přispěl pouhým hraním na dřívko, na triangl a obličejem. Moc Vám děkuju...moc. Cítím že to má smysl{#emotions_dlg.hopser}

20.11.2008

D.U.Báci nekňubáci

uchvátili porotu a osazenstvo klubu Templ natolik, že vyhráli v hlasování BEST OF MARAST.{#emotions_dlg.guitarist} Za výhru jsme obdrželi VHS kazetu "Jak se naučit pořádně hrát nehtama na kytaru"od Franty Drozda. Teď už jen sehnat video. Soutěž pokračuje hlasováním na internetu, podpořte nás prosím neboť první cena je letenka do Kuala Lumpuru pro 1 1/2 člověka, návštěva ZOO Lešná a otevření kapoty Porsche Carrera s občerstvením.A my to všechno strašně chceme.Dííky!! Hlasujte ZDE

20.11.2008

Propagace propagace..

Iluze nad míru a jejich "Podzim"...Teda Jurášku...jak ty to děláš??..Přerov má své Hip Hop Rasta Rap HC Funky Basta duo....{#emotions_dlg.42}